Tuesday, April 10, 2007

"300" הוא סרט פשיסטי

לפני כמה ימים ראיתי את הסרט "300", אני חיכיתי לראותו כבר כמה חודשים ומהיום הראשון שראיתי את הטריילר אמרתי לכולם שזה יהיה הסרט הכי טוב שאני אראה.

אין צורך לומר שאיבדתי הרבה חברים וקיבלתי כמה סימנים כחולים דרך ריבים על העובדה שהוא הסרט הכי טוב שראיתי מבלי לראות אותו.

הסיבה לוויכוחים הייתה שאני לא צריך לראות את הסרט בשביל לקבוע, סרטים כמו "300" אינם באים כדי להביא עלילה שתלמד אותנו על החיים או ערכים מוסריים עמוקים, אלא הוא סרט שבא להראות את פריצות הדרך ביכולות הגרפיות בתעשייה.

לאחר שראיתי את הסרט כל הציפיות שלי מומשו, אני קיבלתי חוויה מהנה, ראיתי את יכולות האפקטים של הקולנוע מתוחים עד הקצה, וכריאוגרפיה יפה של דוגמנים עם תחתוני עור שוחטים איראנים.

היופי של האפקטים היה הדבר המושך ביותר בסרט, הסרט הוא הישג קולנועי מדהים, הוא צולם ללא תפאורה כולו על מסך כחול(הוא באמת ירוק) ויש לו את "זמני הכדור" היפים ביותר שראיתי במקום כלשהוא.
הדרך שבה הספרטנים נלחמים בסרט כל כך רחוקה מהמציאות שזה נראה יותר כמו ריקוד מאשר לחימה של התקופה ההיא.

וכאשר היו את הקטעים שמספרים את הסיפור נסחפתי לחוויה של להיות "ספרטני קשוח" שחי את החיים שלו בשביל התאווה של לרצוח ולהתקלח עם חבריך החיילים שאתה אוהב אותם יותר מאישתך.

אז ראיתי את הכתבה הזו.

אני מסכים עם כותב המאמר, הסרט הוא "המדריך המלא לפשיסט המתחיל" ולא הייתי מתפלא אם הבמאי היה קרוב משפחה של מוסוליני אבל זה לא המטרה של הסרט.

אני לא קורא קומיקס במטרה לקבל ערכים או להבין רגשות עמוקים של הדמויות המוצגות בצורה עמוקה, ואני גם לא משחק משחקים כמו דום כדי להבין לליבם של השדים מהגיהנום שתמיד היו מוחצנים מהחברה ותמיד בחרו אותם אחרונים במשחקים בגן הילדים.

זה לא דבר רע להציג סיפורים ודמויות בצורה מפורטת, אלא שזה רק הבונוס על גבי המטרה האמיתית של סרט אקשן ובמיוחד סרט המבוסס על קומיקס מהז'אנר הזה.

"300" הוא חוויה מהנה שנותנת לך לראות אפקטים מדהימים ואקשן הטוב ביותר בקולנוע השנה וגם לשנים הבאות, זה שהסיפור שלו הוא דל ומלא ערכים טיפשיים לא אמור לגרוע מהסרט, מכיוון ש"300" מבטיח לך אקשן, יופי גרפי והוא ממלא את ההבטחה הזאת כמו שכל סרט אקשן צריך.


No comments: