Thursday, April 19, 2007

תעשיית המשחקים הישראלית ?

ישנה עוד תקווה להתפתחות של תעשיית משחקים בארץ הקודש.

בסוף פסח התקיים כנס של ה"מחתרת" של מפתחי המשחקים בארץ. זה מאוד מוסתר אבל יש לנו פה בארץ כבר תעשיית משחקים מתחילה שתופסת מומנטום ועדות לזה היא מה שראינו בכנס. הסקירה שעשו בגיימר מספרת על המהלכים באירוע והמסקנות.

ישנם הרבה גורמים בארץ שמובילים להתפתחות תעשיית משחקים המקומית:

חינוך – חינוך מדעי המחשב והנדסת התוכנה בארץ הוא מפורסם ברמתו ויש לנו מספיק בוגרים שיכולים ללכת ולפתח משחקים בגאווה למדינת ישראל, רמת החינוך האומנותי גם לא מבייש את מדינתנו הקטנה. אנו רואים אפילו ניצנים של תוכנית לימודים של משחקים ומדיה אינטרקטיבית במכללת בית – ברל ובמרכז הטכנולוגי חולון.

תעשייה – אנו מפורסמים גם ביכולתנו להקים סטראפים ולמכור אותם לחברות גדולות, דבר מאוד דומה לתעשיית המשחקים בשאר העולם שבה המתחי המשחקים נמכרים למפיצים הגדולים. עוד דוגמא ליכולת הישראלית להקמת חברות פיתוח משחקים היא המספר הגדול של ישראלים שהקימו חברות משחקים בחו"ל, כמו חברת double fusion ,חברת פרסום במשחקים שהוקמה ע"י ישראלי (שבמקרה היה מרצה בכנס), חברת impact games שמפתחת משחק על הסכסוך הישראלי פלסטיני והוקמה ע"י ישראלים ועוד שמות רבים של בכירים ישראלים בתעשיית המשחקים בחו"ל.

ספורט – כל שנה קלאנים ושחקנים ישראלים רבים הולכים לתחרויות בינלאומיות כמו WCG שמפעילות טורנירים במשחקים רבים עם מתמודדים מכל העולם. הרבה תלונות הועברו מהגיימרים הישראלים על איך שהשירות הצבאי הורס את האפשרות של השחקנים הישראלים טובים להפוך לגיימרים ברמה עולמית.

קהילה - לאירגון מפתחי המשחקים הבינלאומי (או IGDA) יש סניפים בכל העולם, והסניף הישראלי הוא הקיבוץ של המפתחים הישראלים שמקיימים מפגשים, מדברים על רעיונות חדשים בפורומים ויוזמים לקיום כנסים בשביל התפתחות התעשייה פה.

עם כל הגורמים האלה, וודאי שבסופו של דבר תהיה לנו פה תעשייה שיהיה אפשר להתגאות בה ונראה משחקים ישראלים לא רק על פלאפונים ומשחקי פלאש באתרי אינטרנט, אלא גם נראה בעתיד חברות ישראליות מפתחות משחקים על הקונסולות הגדולות ומוכרות מיליוני עותקים. השאלה היא רק מתי.

עריכה: גם אתר vgames סיקר את האירוע

No comments: