Monday, April 23, 2007

ראיון עם המנהל הטכנולוגי של חברת aiseek


aiseek היא אחת מהחברות הבולטות בארץ בתחום המשחקים. הם פיתחו מעבד מיועד לחישובים של בינה מאלכותית, בדומה לאיך שכרטיסי מסך או מאיצים גרפיים הם מעבד נפרד מהCPU המשומש לחישובי גרפיקה. למי שלא מבין או רוצה לראות בעצמו הנה סרטוני הדגמה על הטכנולוגיה.

אתר OGDC (כנס פיתוח מחשקי רשת) פרסם ראיון עם רמון אקסלרד, המנהל הטכני של aiseek. הרגשתי קצת גאווה פטריוטית מזה שחברה ישראלית מקבלת אור זרקורים בעולם של פיתוח משחקי ההארדקור (hardcore), המשחקים שמייועדים לגיימרים הכבדים, והמשחקים שמוכרים מיליוני עותקים על הקונסולות והמחשב.

בראיון רמון מסביר שבימינו לא מקצים משאבים רבים לבינה המלאכותית (מקציבים יותר לגרפיקה ופיסיקה), וכתצואה מכך היא הוזנחה ולא התקדמה מבחינה טכנולוגית ומבחינת תפקידה במשחקים. עם כרטיסי החברה למפתחים יהיה יותר משאבים לבינה מלאכותית, ומעצבי המשחקי יוכולו להשתמש בה בצורות חדשניות במשחקים.

עיקר הפוטנציאל של הפיתוחים של החברה הוא במשחקי MMO, משחקים של עולמות ווירטואלים גדולים בעלי מליוני משתמשים – הדוגמא הבולטת שבהם הוא וורלד אוף וורקראפט (שאוכלוסייתו גדולה מזו של מדינת ישראל), שבהם יש מספר גדול של NPC-ים (דמויות במשחק ללא שחקן אנושי). ע"פ רמון, בעזרת המשאבים הנוספים, הNPC-ים יוכלו להפוך לחלק אקטיבי במשחק ולא רק בתור תפקיד ספציפי ופשוט אלא בתור שחקנים שמשתפים בסביבה ומשנים אותה. בעיניו ההתפתחויות האלו יביאו לנו בעתיד חוויות חדשות במשחקים.

רמון מבטיח לנו שהשנה נראה את ערכות הפיתוח ואת המשחקים הראשונים שיאמצו את הטכנולוגיות שלהם.

כמו שאני מאחל לכל יוזמה ישראלית בתעשיית המשחקים, בהצלחה לכולם בחברת aiseek.

No comments: